MEER RENDEMENT UIT UW INNOVATIE

Nog geen 15% van de innovatieve ideeën leidt tot een werkelijke marktintroductie. De ervaring heeft ons geleerd dat zeer veel winst te halen is in de startfase. De keuzes die gemaakt worden aan het begin van het traject zijn cruciaal voor succes. Het begint met de vraag: Wat is de toegevoegde waarde van de vernieuwing? En: is het idee écht relevant voor onze klant? Is het technisch haalbaar? En is uw bedrijf in de positie dit winstgevend te maken? Lastige vragen die soms confronterende antwoorden opleveren, en altijd verheldering. Samen met uw team vinden we de antwoorden op deze vragen, op verschillende plekken, binnen of buiten uw organisatie.

Door de innovatie vanaf het begin goed te doordenken ontstaat er focus en helderheid. U krijgt een goed beeld van wat de innovatie voor uw organisatie betekent. In hoeverre past dit nieuwe product bij de beoogde consument, welke partners heeft u nodig om het te realiseren en hoe gaat u er waarde mee creëren? U verzamelt zo voldoende informatie om een gefundeerde beslissing te nemen: GO of NO GO. Gaat u door, dan heeft u een belangrijke eerste stap gezet naar een succesvolle innovatie. U heeft nu een helder plan, een haalbare innovatie, en een gemotiveerd team paraat. 

Om in korte tijd tot een krachtige business propositie te komen, helpt BEACON u ook met innovatiedefinitie.

 

Lees ook:
Floris Hoogstraten (marketing manager Pon Power) over BEACON
’In twee weken ontwikkelden wij samen met onze klant drie concrete business proposities’

Terug naar overzicht