Een goed idee is van onschatbare waarde. Maar hoe verdient u daar geld mee? Hoe komt u van een goed idee naar uitstekende business? Dat proces, het succesvol uitvoeren van innovatietrajecten, daarin is BEACON gespecialiseerd.

Onze visie

SNELLER INNOVEREN

Hoe sneller uw innovatie op de markt is, hoe groter de kans op succes en hoe hoger uw 'return on innovation'. Dat is niet altijd eenvoudig, want technologieontwikkeling is onvoorspelbaar en daarmee lastig te plannen. Jarenlange ervaring met innovatieprocessen heeft ons geleerd welke factoren vertragen en versnellen. En welke keuzes cruciaal zijn voor snelle innovatie. BEACON helpt u om veel tijd te winnen door optimaal gebruik te maken van een scherpe focus een gemotiveerd team en het werken met sprints.

Lees meer

INNOVEREN MET VERTROUWEN

Innovatietrajecten brengen behalve vernieuwing en nieuwe omzet, ook risico's en onzekerheden met zich mee. Productinnovatie is vaak een intensief proces met veel betrokken partijen en lastige beslissingen. Vertraging, of erger: het doel missen, ligt op de loer. Dit legt druk op de organisatie en op uw werkzaamheden als manager. BEACON zorgt voor een goede samenwerking, voor voortgang, structuur en overzicht, waardoor u in elke fase grip heeft op het traject. Zodat u met vertrouwen kunt innoveren.

Lees meer

TEAMSPIRIT

Bij innovaties zijn vaak verschillende afdelingen betrokken. Een innovatieteam is meestal een gemêleerde groep, zowel qua expertises als qua karakters. Technici, marketeers, juristen en mensen van productie werken daarbij samen. De samenwerking in zulke teams gaat niet altijd vanzelf goed. Tegenstrijdige belangen, andere targets en verschillen in cultuur in een team vragen om krachtig leiderschap. De projectmanagers van BEACON zijn hier juist in gespecialiseerd en zorgen dat deze teams gaan vliegen.

Lees meer

MEER RENDEMENT UIT UW INNOVATIE

Nog geen 15% van de innovatieve ideeën leidt tot een werkelijke marktintroductie. De ervaring heeft ons geleerd dat zeer veel winst te halen is in de startfase. De keuzes die gemaakt worden aan het begin van het traject zijn cruciaal voor succes. Het begint met de vraag: Wat is de toegevoegde waarde van de vernieuwing? En: is het idee écht relevant voor onze klant? Is het technisch haalbaar? En is uw bedrijf in de positie dit winstgevend te maken? Lastige vragen die soms confronterende antwoorden opleveren, en altijd verheldering. Samen met uw team vinden we de antwoorden op deze vragen, op verschillende plekken, binnen of buiten uw organisatie.

Lees meer