PON Power

Pon Power vroeg BEACON om hulp bij het definiëren van nieuwe business proposities. De aanleiding was de vraag van een belangrijke klant van Pon Power: “Eigenlijk zouden we liever jullie Caterpillar motoren niet aan boord van onze schepen hebben. Het liefst willen we precies de juiste hoeveelheid energie hebben, waar en wanneer we die nodig hebben. Kunnen jullie daarover meedenken?”

Rol Beacon

Faciliteren van het proces waarin Pon Power in tien dagen tijd samen met haar klant een aantal nieuwe innovatieproposities kon creëren.

  • Faciliteren van de samenwerking van 14 mensen (7 van Pon Power en 7 van hun klant) uit verschillende organisatiedisciplines
  • Doorgronden van de innovatie-uitdaging en klantbehoeften
  • Generen van slimme oplossingen
  • Het uitwerken van de meest interessante ideeën tot concrete business proposities
  • Het onderzoeken van de meest kritieke aannames in de markt

Resultaat

Drie veelbelovende business proposities. En een nieuwe methode om vanuit een breder perspectief samen met de klant naar diens behoeften te kijken en nieuwe oplossingen te genereren.

 

PON Power over BEACON

“Het programma was inhoudelijk sterk en werd strak begeleid door BEACON. In tien intensieve dagen hebben we de krachten gebundeld. Alle facetten kwamen aan de orde: de technische haalbaarheid, de marktwaarde en de relevantie voor de klant. Het resultaat? Drie concrete business proposities, veel nieuwe inzichten en een hechte en gelijkwaardige relatie met onze klant.”
Floris Hoogstraten, Marketing Manager Pon Power

Verder lezen: onze blog met Floris Hoogstraten (marketing manager Pon Power) over de begeleiding van BEACON: ’In twee weken ontwikkelden wij samen met onze klant drie concrete business proposities’

www.pon-cat.com

Terug naar overzicht