HEINEKEN

Heineken ontwikkelde een high-end opvolger van de beertender, The SUB, een innovatief product met designwaarde. Met een verpakking waarin diverse merken bier verkrijgbaar zijn, zowel online als in de winkel. Een mooi en stoer hebbeding dat in korte tijd bier kan koelen naar 2 graden. Om thuis het perfecte biertje te tappen. De opdracht van BEACON: zorgen voor sluitende afspraken tussen de diverse partijen en projectmanagement van het technische gedeelte van het apparaat.

ROL BEACON

Heineken werkte in dit project samen met Groupe SEB. BEACON vertegenwoordigde gedurende de ontwikkeling de belangen van Heineken.

  • Organiseren van de design ontwikkeling van THE SUB door ontwerper Marc Newson.

  • Projectmanagement van technische ontwikkeling van het apparaat.

  • Interface management, maatafspraken tussen fles en apparaat.

Resultaat

Marktintroductie binnen de afgesproken tijd van THE SUB.

 

Heineken over BEACON

‘BEACON is gespecialiseerd in het goed managen van innovatieprocessen van high-end innovaties. Bij Heineken zijn zij gedurende lange tijd betrokken geweest bij verschillende projecten, waaronder de ontwikkeling van de Beertender. In zekere zin heeft Beacon aan de wieg gestaan van de huidige innovatieafdeling, die inmiddels internationaal georganiseerd is. De professionalisering van de innovatiecultuur bij Heineken is mede een resultaat van die samenwerking. Al begon het innovatieve denken bij het concern al met Freddy Heineken, die talloze ideeën had, die hij soms ook heeft gepatenteerd.’

Bartjan Bax, innovatiemanager Heineken International

www.heinekeninternational.com

Terug naar overzicht