Gazelle

Gazelle vroeg BEACON om te helpen met innovatieroadmapping. De vragen die speelden: “Wat moeten we doen om in de toekomst succesvol te blijven? In hoeverre sluiten onze huidige fietsen over vijf jaar nog aan bij de behoeften van de consument? En hoe kunnen we onze belangrijkste framefamilies in de toekomst duidelijk differentiëren van elkaar en de concurrentie?”

rol beacon

Gazelle helpen bij het ontwikkelen van hun innovatieroadmap.

Samen met het multidisciplinaire team van Gazelle:

  • Een gedeelde toekomstvisie en positionering van de verschillende framefamilies ontwikkelen
  • Interviews organiseren met consumenten en dealers
  • Nieuwe productintroducties ontwikkelen en verwerken in een innovatieroadmap


Resultaat

Een roadmap met helder gedefinieerde marktintroducties voor vijf framefamilies en daarop afgestemde NPD- en technologieprojecten. De gesprekken met consumenten en dealers hebben tevens geleid tot de vorming van een nieuwe framefamilie, die ondertussen in de markt is geintroduceerd (Gazelle CityGo). Inmiddels heeft de CityGo de Fiets van het Jaar Award 2018 gewonnen.


Gazelle over BEACON

“Het was een actief programma met huiswerk, waarmee BEACON ons via een gestructureerd proces hielp om zelf tot inzichten te komen. Het programma was inhoudelijk gewoon erg goed en het heeft ons een hoop opgeleverd. Daarnaast heb ik het enthousiasme, de flexibiliteit en de deskundigheid van de mensen van BEACON enorm gewaardeerd.“
Karel van Wesemael, Product manager Gazelle.

Lees ook: onze blog met Karel van Wesemael:
‘Met behulp van BEACON creëerden we een gezamenlijke visie voor de toekomst van onze fietsfamilies’

www.gazelle.nl

Terug naar overzicht